تاکید امام جمعه تبریز بر اجرای برنامه های مذهبی در رویداد تبریز 2018

پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: در رویداد تبریز 2018 بر روی برنامه‌های مذهبی زیاد تاکید نشده و باید این برنامه ها برجسته شود زیرا این رویداد با عنوان گردشگری کشورهای اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام‌ سیدمحمدعلی آل هاشم شامگاه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان افزود: از همه ظرفیت های استان برای برگزاری مراسم فرهنگی و مذهبی رویداد تبریز ۲۰۱۸ باید استفاده شود.
وی با بیان اینکه فعالیت سازمان‌ها و نهادها در خصوص هر برنامه باید پیوست فرهنگی داشته باشد، اظهار کرد: برخی کارهای در حال انجام از سوی سازمان ها به علت نداشتن پیوست فرهنگی، ابتر و ناقص می‌ماند.
امام جمعه تبریز با گرامیداشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب در پنجم مرداد سال 1372 به آذربایجان ‌شرقی اظهار امیدواری کرد: بار دیگر این استان و تبریز شاهد تشریف فرمایی رهبر معظم انقلاب باشد.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی افزود: ایشان امام‌ جمعه سابق تبریز، امام‌ جمعه موقت قم و رئیس مجلس خبرگان رهبری و فردی الهی، عارف و مجتهد بود.
وی با تاکید بر اینکه نقش آیت‌الله مشکینی در انقلاب، بی‌بدیل بود، گفت: ایشان به گفته‌های خود، عامل بود و نقش خوبی در هدایت انقلاب داشت.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: بهره گیری از آموزش مهارت‌های اجتماعی در برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت امری ضروری است.
سعید شبستری خیابانی، با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت اوقات فراغت در آذربایجان شرقی افزود: اواخر سال گذشته این سامانه طراحی و تکمیل شد و تا حدودی مشخص شد که چند نفر در برنامه دستگاه‌ها در زمینه اوقات فراغت شرکت داشتند.
وی با بیان اینکه در آمار ارائه ‌شده نهادهای مرتبط با اوقات فراغت بیش از ٤٠٠ تا ٥٠٠ هزار نفر شرکت کرده بودند، یادآوری کرد: در بررسی و مقایسه سامانه ثبت نامی با کد ملی افراد، حدود ٨٧ هزار نفر در این برنامه ها شرکت کرده‌ بودند.
معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ذائقه جوانان کنونی با ٢٠ سال یا ١٠ سال پیش تفاوت دارد، اظهار کرد: باید با ارایه برنامه‌های متنوع و مخاطب پسند زمینه حضور همه جوانان و نوجوانان و بهره گیری آن ها از برنامه های اوقات فراغت را فراهم کرد.
شبستری با تاکید بر اینکه باید با استفاده از امکانات موجود برنامه‌های اوقات فراغت را اجرا کرد، ادامه داد: با اجرای برنامه های خوب جلوی بسیاری از هجمه‌ها و شبیخون های فرهنگی گرفته می شود.
فرمانده سپاه عاشورا نیز در این جلسه بااشاره به اینکه در موضوعات اقتصاد مقاومتی و تبریز ٢٠١٨ سپاه و بسیج اقدامات ارزشمندی انجام داده است، گفت: سپاه حدود 300 میلیارد ریال به ‌صورت مستقیم یا وام‌های کم‌بهره برای اشتغال‌زایی در اقتصاد مقاومتی هزینه کرده است.
سردار غلام عسکر کریمیان با بیان اینکه در سپاه برای تبریز ٢٠١٨ برنامه‌هایی داریم، افزود: ترویج فرهنگ و الگوهای دفاع مقدس که در جهان اسلام می‌تواند الگو باشد از جمله این برنامه هاست.
وی یادآوری کرد: تبریز ٢٠١٨ فرصتی طلایی برای معرفی اسطوره‌ها و قهرمانان دفاع مقدس و ترویج فرهنگ دفاع مقدس است.
فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به اینکه بسیج اگر منابع مالی هم نداشته باشد اوقات فراغت را تعطیل نمی‌کند، اظهار کرد: در بسیج برنامه‌های زیادی برای غنی‌سازی اوقات فراغت با ذائقه روز اجرا می‌شود که در سال گذشته در سامانه جامع اوقات فراغت به ثبت نرسیده بود.
سردار کریمیان با بیان اینکه در جامعه افراد خیری وجود دارد که همانند خیرین مدرسه‌ساز برای تربیت آینده‌سازان مملکت آماده هستند، یادآوری کرد: باید برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به‌ویژه در مناطق محروم برنامه جدی و چارچوبی تعیین شود.
این نشست سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال ٩٦ بود.
خبرنگار: پرویز بابائی

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: